Take a not please !Aku menulis, menaip bukan untuk meraih simpati tapi aku hanyaa meluahkan dan menceritakan kisah aku di diary aku. sekali lagi, kisah aku bukan kisah dongeng. aku juga bukan seorang penulis cerpen atau novel yg hanya mengarang cerita untuk mencari publisiti, tapi kisah aku adalah kisah benar yang berlaku sepanjang hayat aku. maafkan aku sekiranyaa sepanjang diary aku sebelum ini ada membuat korang terasa or something else. Thanks For Reading my blog
Daisypath Anniversary tickers
Kenapa aku selalu bertemu PERPISAHAN disaat aku baru hendak merasa BAHAGIA kembali? :'(

Take ur timee fr a whilee :'(


Assalammualaikum :)
Heyyhoyy my dearest friends, stalker nd haters.
Sorry cause private blog nd sorry cause tk update.
See my blog ?
Simpleee sangat sangat kn?
Okayy, see my background?
Blue right?
Kayy cun, Warna biru adalah kegemaran arwah faiz.


Rasanyaa semua orang dh tahu pun kn yg aku excident?
Kecoh. Cepat betul trsebar. Lagi lagi kt sekolah.
Hm kayy kejadian berlaku dkt dgn padang sekolah. Luar sekolah okayy babe.
Tp, mcm mcm cerita buruk yg aku dgr dr mulut mulut puaka kt luar sane kn?
Mcm mcm kutukan yg aku terima. Babe, please stopp keep talking bout us.
Korang tk tahu cerita sebenar so pleasee jgn hentam buta mulut korang jee bercerita.
Untungg lhaa aku masih boleh bersabar.

Semua pun tahu Bf aku dh Meninggal Dunia. Kn ?
Al-Fatihah ;'(
Yee, memang ramai trtanya tanya kejadian yg sebenarnya kn?
kayy sebelum bnyk lg cerita tk sedap di dengar sampai kt telinga aku,
sekarang aku ceritaa kn kayy?

29Oct2011 Jumaat : Hari yg arwah busyy sgt dgn kerja dia sampai kiteowg jrg txt nd cll. Sokayy, aku paham kau kerja kn sayangg? Lyouu <3 :*

30Oct2011 Sabtu : Hari sabtuu tuu jugaa pun arwah busyy sampai dia tk sempat nk hantar aku kt rumah wawa dengan alasan dia suruh aku duduk rumah tlg mama buad kerja. Kayy fine aku ikot ckp dia cause dia nk aku jd anak yg dgr cakap ibu bapa. Nice nd good man <3 :* Petang sabtu tuu kn, kepala aku pening nd mlm pulak dlm pukul 9.30 pm aku txt arwah cbb nk ckp kt dia yg kepala aku pening, tambahan lg dgn mata sebelah kiri aku brdenyut bagaikan nadi. Mata kiri aku brdenyut itu tandanya yg aku akan menangis. Hati aku dh tk sedap, aku tahu itu petanda yg sesuatu bakal trjadi dn akn membuatkn aku menangis. Aku abaikan perasaan tuu kejap, Hm arwah tk balas pun txt aku, so aku decide untk tidoo sebab aku tahu dia busyy.

........ Phoneee masih lg dlm genggaman aku masa aku tidoo, tiba tiba aku trsedar cause ada txt masuk from LOVE <3 Akuu bukaaa txt tuu nd isi kandungan txt arwah masa tuu sangat buad hati aku trsentuh. Txt arwah aku baca banyak kali : Where were u syggs , me miss alot . Hope tht we nvr break again . N hope u'r mine until death . Love u vry much . Muahx ! 
........ Txt arwah yg td tuu sgt menyentuh perasaan aku. Ayat wrna biru yg aku highlight kn tuu jugaa petanda kn? Hm yee sayangg, betul ckp awak. sayaa milik awak sampai awak meninggal. Kayy now baru aku paham kenapa dia sembahyang istikharah untuk minta petunjuk siapa jodoh dia,nd akhirnyaa dlm mimpi, dia mimpikn aku. Jd baru aku paham rupa rupa nyaa aku adalah Cinta Terakhir nd Cinta Mati arwah. Aku insan yg trakhir melengkapi dn menyerikn hidup dia. Aku adalah jodoh yg ditentukan oleh Allah SWT untuk dia hingga ke akhir hayat dia.
......... Sabtu hari yg arwah busyy kn? Tp aku sempat ckp kt dia yg aku nk stay one whole day with him pd esok hari nyaa.Tk sangka jugaa itu hari terakhir aku bersama arwah.

31Oct2011 Ahad : Kayyy mcm biasa,aku bangun pagi then txt GoogMorning fr Him. <3 Then kiteowg txt smpai  10.30 am nd lepas txt aku dgn dia terus brsiap nk keluar. 
........Tepat jam 11.15 am aku keluar rumah dgn memaklumkn kt mama yg aku keluar nk jmpe dia nd mama tk marah pun cause mama dh tahu nd restu hbgn kiteowng :) Thnks mama lyouutoo :*
.... Keluar sajaa dr rumah, aku dgn dia bukan terus awayy to Jusco Bukit Indah, tp aku teman dia buadd kerja OT kt restoran mana lagi, restoran tempat dia mencari rezeki. Sementara tunggu arwah siapkn kerja dia, aku makeover diri aku. Aku makeup dpn dia sampai dia trsengih geleng geleng kepala tgok aku nd ckp ' Haisyy, perempuan perempuan, makeup jeee ' Lalu aku trsenyum dn brkata ' Alahh, ma makeup nie untuk pa jee kn ' Hihihi <3
........ Lepas dia siap kerja dlm restoran, kiteowg stay dlm kereta kejapp sementara tunggu Kak Shiela anak tauke kedai bawak brg brg kedai cause dia kene punggah brg brg tu dr keretaa Kak Shiela nd masokkn dlm stor restoran. Kesian tw. Berat btol. Tp, itu kerja dia. Kerja nd rezeki yg halal. Masa arwah angkat barang, aku pakai phone dia sebab nk tangkap gambar muka aku yg serabai masa tuu. Haaa, bnykk tw gambar aku dlm phone arwah. Arwah ckp tk payah delete. Lepas arwah siapkan kerja memunggah barang tu, dia masokk dlm kereta then aku ad snap gambar aku dgn dia sekali. That time muka dia nga trmenung. Maybe. 

...... Masih lg pada tarikh yg sama, lepas uruskn kerja arwah tuu, kiteowg terus pergi rumah dia cause dia nk tuka baju nd seluar. Tp, aku tunggu dlm kereta jee tht time cause aku segan dgn mak dia. Hihi <3
Sebelum gerak Jusco, dia ckp kt aku yg kawan dia, Sunny. Mintaa tolong buad report polis bout something yg aku tk boleh cerita kt sini. Hnya aku, arwah nd tuan punya bdn si sunny tu jee yg tahu. Lepas arwah siap tuka baju, kiteowg terus pegy rumah Sunny. Then Sunny yg bawaa kereta arwah. So, aku kene duduk belakang sorang sorang cause arwah duduk depan teman kawan dia. Hii. Dari pukul 2 sampai pukul 4 kiteowg pusing ke sana ke mari sampai ke bandar kiteowg merayap nk selesaikan kes Sunny. Masa kt bandar, Kiteowg singgah lepak makan kt restoran yasin. Arwah makan dgn selera dn itulah makanan terakhir yg arwah makan sebelum kejadian berlaku.
...... 4.30 pm kiteowg hantar Sunny balik rumah. Then aku dgn arwah pusing pusing kt taman perumahan sebelum pergi Jusco. err kayy, nk diceritakan sebenarnya.. Adaa satu kereta polis peronda kejar kereta kiteowg cause polis tuu ckp kereta kiteowg nampak pelik. Why pelik? Cause kiteowg pusing pusing kt taman perumahan nd tambahan lg, kereta milik arwah nie Cermin nyee gelap. So sebab tuu lhaa polis kejar. Polis igt kiteowg nie perompak. Haisyy --'' Arwah pulaa cuak cause polis tiba tiba kejar then arwah terus pecut kereta laju sampai nk keluar simpang 4, ada sebuah kereta Vios hentam kereta kiteowg bahagian pemandu. Jd, sebab tuu lhaa arwah kene teruk. Kereta Vios tuu langgar tempat pemandu. Aku? Aku trhumban keluar cermin pintu belakang. Kereta kiteowg brpusing smpai brhenti dkt dgn pokok. Ya Allah, Hanyaa DIA sajee yg tahuu betapa sayuu nd sebak nyaa hati aku nie bilaa tgok keadaan arwah yg masa tuu darah keluar melalui telinga kanan nd hidung tnpa brhenti. 5minit kemudian, Ambulans dtg. Aku ikut jugaa dlm ambulans tuu sampai ke hospital.
...... Lebih satu jam arwah dlm Zon Kritikal, then doct panggil aku. Doct ckp mcm mcm kemungkinan boleh brlaku cause arwah mengalami pendarahan dalam otak. Air mata aku tk berhenti keluar :'(

..... Arwah kemudian dilaporkan stabil nd dia koma then dimasukkan dalam I.C.U .. Aku hanyaa sempat melawat arwah kt I.C.U dua hari sahaja.

...... Hari jumaat, aku balik kampung cause Hari Raya Aidiladha hampir tiba. Hati aku sayu nk tinggalkan JB masa tuu. Selama tiga hari aku kt kampung, Hati aku jd tk tenang nd gelisah dgn tiba tiba. Aku tk berhenti sedekahkan Surahhh Yasinn untuk dia .
...... Isnin pagi 7Nov2011, aku brtolak dr kampung ke JB . Dr pagi sampai ke petang aku hanya fikirkn dia.

..... Petang tuuu, aku dpt cll dr kawan dia Bob, bob ckp masa dia melawat arwah tengahari, dia tgok air mata arwah mengalir nd keadaan arwah tiba tiba kembali kritikal. Aku hanyaa mampu brdoa masa tuu cause prjalanan aku masih jauh untuk sampai ke JB .

5minit kemudia, aku dpt panggila dr seorang lelaki, maybe abg ipar arwah. Abg ipar dia suruh aku dtg hospital sekarang untuk bg semangat kt arwah. Airmata aku tk berhenti mengalir. Risaukn keadaan dia :'(
.......  Aku dpt panggilan lg dr Bob, bob ckp ubat dh tk boleh masuk dlm badan arwah nd bila bila masa jee arwah boleh pergi :'(

10minit kemudian. aku dpt panggilan waktu maghrib dr adik arwah. Adik dia ckp: Faiz dh tk ada. :'(
.... Bdn aku tibatiba jd lemah. Kaki aku tk kuat untk brjalan. Hanya airmata yg menceritakan betapa sayu nyee hati aku masa tuu. Aku terus peluk mama :'( Masuk jee dlm surau, aku terus brdoa untuk arwah.

Aku tk sangka, Isnin 31Oct2011 itulah hari terakhir aku bersama dgn arwah :'(
Aku orang trakhir yg dpt brgurau senda dgn arwah.
Aku org trakhir yg dpt brbual dgn arwah :'(
Ya Allah, memang berat dugaan nie.
Tp, aku harus kuat demi dia.
segala brg yg dia bg kt aku, kini tinggal kenangan.

Demi arwah, aku sanggup lepaskan cita cita aku untk menjadi seorang akauntan.
Aku akan sambung sambung cita cita arwah untuk menjadi seorang Guru :')
Aku akan buad dia bangga .
Janji aku pd arwah, akan aku tunaikan.
Aku dh brjanji pd arwah yg aku akan dptkn Ijazah sebelum aku kahwin.
Itu janji trakhir,
Aku haruss mendapatkn Ijazah dn menyambung cita cita arwah sebab aku tahu dia pasti akan gembira.


Sayangg, kite rindu awak :'(

Al-Fatihahhhhh
Semoga arwah ditempatkn dikalangan orang orang yg beriman.
Amin amin amin ...



I'm just an ordinary girl who live in awesome world